پاک کردن تاتو و خالکوبی(ابرو،آرایش دائم و تتو زیبایی بدن) با لیزر

تاریخ 22 آبان 1402

 

kh1

در گذشته برای پاک کردن تاتو و خالکوبی از سوزاندن، تراشیدن یا بریدن استفاده می‌شد. لیزرهای قدیمی‌تر به جای آن که تاتو را محو کنند، آن را می‌سوزاندند. جای زخم باقی مانده غالباً از تاتوی اولیه بدتر بود و بیشتر جلب توجه می‌کرد. لیزرهای کیو سوئیچ گزینه‌های بهتری برای پاک کردن تاتو هستند، چون خالکوبی را با حداقل آسیب به پوست پاک می‌کنند. لیزرهای جدید جوهر وارد شده در پوست را متلاشی می‌کنند، سپس سیستم ایمنی بدن این ذرات کوچکتر جوهر را دفع می‌کند. تاتو به تدریج پس از هر جلسه درمان کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود، بنابراین پاک کردن تاتو با لیزر باید در چند جلسه انجام شود.


تصمیم گیری برای پاک کردن تاتو کار آسانی نیست. تاتو گاهی یادگار عقاید هنری دوران جوانی است، گاهی نمادی از گذشته است و در بعضی موارد اهداف حرفه‌ای عامل نقش بستن آن روی پوست است. ما در کلینیک زیبایی رازی پذیرای مراجعینی هستیم که با انگیزه‌ها و دلایلی مختلف برای پاک کردن تاتو به ما مراجعه می‌کنند. برخی مراجعین می‌خواهند تاتو را کاملاً محو کنند، حال آن که عده دیگری ترجیح می‌دهند خالکوبی را با انجام چند جلسه لیزر درمانی کمرنگ کنند تا پوست برای ایجاد تاتوی جدید آماده شود. متخصصین ما عمل کمرنگ یا پاک کردن کامل تاتو را به روشی ایمن، بدون درد و با هزینه کم انجام می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پاک کردن تاتو ابرو،بدن و آرایش دائم صورت یا رزو نوبت می توانید با شماره های 0218833402902188333259 تماس حاصل نمایید.

[dopts id=”32″]

لیزر کیوسوییچ چگونه تاتو را از بین می‌برد؟


kh6

لیزر کیوسویچ با تابش پرتوهای نور با شدت بالا قادر است رنگ‌های تتو را متلاشی کند و در نتیجه آن را پاک کند. رنگدانه‌های سیاه تتو تمام طول موج‌های لیزر را جذب می‌کنند، بنابراین حذف آنها به راحتی انجام می‌شود. در مورد رنگ‌های دیگر، نیاز به استفاده از لیزرهایی با طول موج مشخص داریم که با توجه به رنگ تتو مناسب می‌باشد.

متخصص در جلسه مشاوره تتو، ارزیابی اولیه تاتو را انجام می‌دهد و به شما روش‌ها و مراحل پاکسازی آن را توضیح می‌دهد. تعداد جلسات لازم برای درمان به مدت زمانی که تتو روی پوست بوده، اندازه آن و رنگ تتو بستگی دارد. همچنین، رنگ پوست و عمق نفوذ رنگ تتو همچنین بر انتخاب روش مناسب تأثیرگذار است.

عمل پاک کردن تاتو با لیزر چگونه انجام می‌شود؟ 


مراحل معمول عمل پاک کردن تاتو با لیزر به شرح زیر است:

  1. محافظ روی چشم‌های بیمار قرار داده می‌شود.
  2. متخصص واکنش پوست به لیزر را امتحان می‌کند تا موثرترین انرژی را برای درمان تعیین کند.
  3. متخصص پالس‌های نور قوی را با تابش لیزر کیو سوئیچ از لایه‌های فوقانی پوست عبور می‌دهد. این پرتوها فقط توسط رنگ تتو جذب می‌شود.

پاک کردن تتوهای کوچک‌تر نسبت به تتوهای بزرگتر به پالس‌های کمتری نیاز دارد. در هر حال پاک کردن تاتو چند جلسه طول می‌کشد و تاتو پس از هر جلسه کم رنگ‌تر می‌شود.

عمل پاک کردن خالکوبی با لیزر عمل ناراحت کننده‌ای است، اما اکثر بیماران نیازی به بی‌حسی ندارند. با توجه به محل تاتو ممکن است کرم بی‌حسی موضعی قبل از شروع عمل روی ناحیه مورد نظر زده شود.

کیسه یخ بلافاصله پس از درمان روی موضع گذاشته می‌شود تا درد و ناراحتی را آرام کند. برای محافظت از محل درمان روی آن پماد یا کرم آنتی بیوتیک زده و پانسمان می‌شود. از بیمار خواسته می‌شود تا حتماً در فضای باز از کرم ضدآفتاب استفاده کند.

 

 

تعداد جلسات لازم برای پاک کردن تاتو

برای حذف یک تاتو حرفه‌ای، عموماً لازم است تا در چند جلسه با وقفه‌های 4 تا 6 هفته‌ای اقدام شود تا تاتو به طور تدریجی کمرنگ شود و در نهایت از بین برود. حذف یک تاتو بیش از ده جلسه ممکن است طول بکشد. برخی از عوامل متعددی بر روی موفقیت حذف تاتو با لیزر تاثیر می‌گذارند. عمق، رنگ و حجم جوهر و محل قرارگیری تاتو از جمله عواملی هستند که سرعت حذف تاتو را مشخص می‌کنند. با این حال، حذف تاتوهای غیرحرفه‌ای و آسیب زننده به میزان کمتری جلسات نیاز دارد. پس از بازدید از تاتو در جلسه مشاوره رایگان، متخصص می‌تواند برنامه درمانی دقیق‌تری را تعیین کند.

مدت زمان درمان

هر جلسه درمان با توجه به اندازه تاتو و رنگ‌های آن چند دقیقه طول می‌کشد. مشاوره اولیه انجام می‌شود، اما ما غالباً درمان را در همان روز مشاوره شروع می‌کنیم تا در وقت بیمار صرفه جویی شود.

آیا می‌توان با لیزر تاتو را کمرنگ کرد؟

هنرمندان تاتو برای پوشش دادن تاتوی فعلی با تاتوی جدید، به مشتریان خود توصیه می‌کنند تا قبل از این کار تعدادی جلسه لیزر درمانی را برای کمرنگ کردن تاتو صورت بدهند. این کار باعث می‌شود تاتوی قدیمی از زیر تاتوی جدید دیده نشود. تعداد جلساتی که برای این کار نیاز است، حداقل 2 تا 4 جلسه است، اصولاً تعداد جلسات به رنگ و خالکوبی تاتو بستگی دارد. اگر بعضی از رنگ‌ها به‌خوبی باقی رنگ‌ها کمرنگ نشوند، ممکن است نیاز به درمان بیشتری باشد.

 

 

عوارض


درمان با لیزر غالباً ایمن‌تر از دیگر روش‌های پاک کردن تاتو مانند برش، درم ابریژن یا سال ابریژن است، چون لیزر رنگدانه‌های تاتو را به صورت گزینشی از بین می‌برد. اثرهای جانبی و عوارض این عمل انگشت شمار است. بااین حال احتمال بروز عوارض زیر وجود دارد:

  • احتمال عفونت محل پاک کردن تاتو وجود دارد. همچنین ممکن است جای زخم دائمی باقی بماند.
  • احتمال محو شدن کامل تاتو بعید است. بعضی رنگ‌ها راحت‌تر و بهتر از بقیه رنگ‌ها پاک می‌شوند. برای مثال تاتوهای آبی و سیاه واکنش مناسبی به لیزر درمانی نشان می‌دهند.
  • گاهی عارضه هیپوپیگمانتاسیون بروز می‌یابد، یعنی پوست ناحیه درمان شده روشن‌تر از پوست اطراف می‌شود. همچنین ممکن است هیپرپیگمانتاسیون بروز یابد، یعنی پوست ناحیه تاتو تیره‌تر از بقیه پوست شود.
  • تاتوهای زیبایی مانند خط چشم، خط لب و ابرو پس از درمان تیره‌تر می‌شود و با انجام چند جلسه درمان از بین می‌رود.

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر


متخصصین ما هزینه‌های احتمالی را به بیمار اطلاع می‌دهند و نهایت سعی خود را می‌کنند تا برآورد دقیقی از هزینه داشته باشند. هدف ما ایجاد رابطه‌ای ماندگار و صمیمانه با بیماران است که لازمه آن صداقت درباره نتایج درمان است. بدیهی است که قبل از ارزیابی تخصصی تاتو نمی‌توان هزینه دقیق پاک کردن آن را اعلام کرد. متخصصین ما هزینه عمل را پس از بررسی تاتو در جلسه مشاوره اعلام می‌کنند.

اگر درباره هزینه درمان کنجکاوید، باید بدانید که عامل‌های متعددی بر هزینه پاک کردن تاتو با لیزر اثر می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به رنگ جوهر، تعداد رنگ‌ها، نوع جوهر و عمق جوهر اشاره کرد. پاک کردن تاتوهای حرفه‌ای دشوارتر است، چون حاوی جوهر بیشتر در عمق بیشتری از پوست هستند. پاک کردن تاتوهای زیبایی یا غیرحرفه‌ای ساده‌تر است و نیازبه تعداد جلسات کمتری دارد، بنابراین طبعاً هزینه آن نیز کمتر است. عامل‌های استاندارد تعیین کننده هزینه درمان عبارت‌اند از:

  • اندازه: متخصصین ما ابعاد تاتو را برحسب سانتی متر مربع اندازه گیری می‌کنند و بر این اساس تعداد شات‌های لیزر و مدت زمان هر جلسه را تعیین می‌کنند. هزینه پاک کردن تاتو به نسبت بزرگ شدن آن افزایش نمی‌یابد و لزوماً رابطه مستقیمی بین اندازه تاتو و هزینه درمان وجود ندارد.
  • رنگ: تاتوی ساده فقط از رنگ‌های سیاه، خاکستری، آبی تیره یا قرمز تشکیل می‌‌شود. پاک کردن این تاتوها آسان‌تر است و به جلسات کمتر و کوتاه‌تری نیاز دارد. اگر تاتو به رنگ‌های آبی‌های کمرنگ‌تر، نارنجی، سبز، بنفش یا دیگر رنگ‌های مشابه باشد، هزینه درمان به دلیل بیشتر شدن جلسات افزایش می‌یابد.
مشاوره رایگان