بهترین راه درمان برای از بین بردن و رفع خط خنده و لبخند

تاریخ 23 آبان 1402

 

khande

چین‌های نازولبیال، که گاهی اوقات به آن‌ها خطوط لبخند یا خنده نیز گفته می‌شود، دو چین پوستی هستند که از کناره‌های بینی تا گوشه‌های دهان کشیده شده‌‌اند. این چین‌ها با قرار گرفتن بین لب بالا و گونه‌ها، باعث مجزا شدن این دو از یکدیگر می‌شوند. لبخند یا خنده شما تعیین کننده شخصیتتان بوده و به شادی لحظه‌هایتان می‌افزاید. اما خطوط خنده، با عمیق‌تر کردن فرورفتگی‌های کنار بینی و دهانتان از طراوت و زیبای صورتتان کاسته و شما را سال‌ها پیر از سن واقعیتان نشان می‌دهند.از بین بردن خط خنده امروزه یکی از دغدغه های مهم بین خانم ها می باشد.

اینجا در کلینیک تخصصی پوست و موی رازی، ما با ارائه انواع مختلفی از گزینه‌های درمانی به افراد کمک می‌کنیم ظاهر خود را بهبود دهند. ما در کلینیک تخصصی پوست و موی رازی، عمدتاً اصلاح حجم را با استفاده از تزریق ژل انجام می‌دهیم، زیرا این روش مفیدترین و متداول‌ترین گزینه درمان برای اصلاح چروک‌ها و خطوط است. البته، از تکنیک‌های دیگری مانند جراحی برای موارد شدید، پاکسازی و ریلکس‌سازی عضلات با بوتاکس نیز استفاده می‌کنیم. این تکنیک‌ها می‌توانند به عنوان عوامل ثانویه به اصلاح عیوب پوستی کمک کنند.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد گزینه‌های درمانی متعدد موجود برای چروک‌ها و خطوط چهره‌تان هستید، میتوانید با شماره‌های 02188334029 02188333259 برای پرسیدن سوالات خود یا رزرو نوبت تماس حاصل نمایید. تیم درمانی کلینیک ما آماده مراجعه شما هستند تا بتوانند به شما جهت دستیابی به ظاهری سالم‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر کمک کنند.

[dopts id=”14″]

خط خنده


خطوط خنده یا لبخند، یا همان چین‌های نازولبیال، خطوطی هستند که در دو طرف دهان شکل می‌گیرند و تا کناره‌های بینی ادامه دارند. این خطوط طبیعی هستند و به مشخص‌تر شدن فرم کلی صورت کمک می‌کنند. با افزایش سن، این خطوط و چین‌ها ممکن است دچار افتادگی شده و به زیبایی صورت آسیب بزنند. همچنین، زمانی که ناحیه گونه به دلیل پیری دچار افتادگی یا کیسه‌ای می‌شود، عمق این خطوط افزایش می‌یابد.

درمان خط خنده


برای درمان خطوط خنده گزینه‌های جراحی و غیرجراحی مختلفی وجود دارد. چهار مورد از متداول‌ترین این درمان‌ها عبارتند از:

درمان‌های لیزری

می‌توان از انواع مختلفی از لیزرها برای کاهش یا حتی از بین بردن خطوط نازک سیگاری، رفع چین و چروک‌های اطراف لب و سایر چروک‌های عمیق‌تر استفاده کرد. در سال‌های اخیر، جامعه پزشکی به استفاده از لیزرهای غیرتهاجمی روی آورده است که قادرند لایه‌های زیرین پوست را بدون اثرگذاری چندانی بر لایه‌های بالایی درمان کنند. البته، معمولاً به چند جلسه درمان نیاز است و نتایج به تدریج قابل مشاهده هستند. همچنین، لیزرهای تهاجمی که به شکل تهاجمی‌تری لایه‌های سطحی پوست را برمی‌دارند همچنان استفاده می‌شوند، زیرا آن‌ها برخی از مشکلات پوستی را به طور مؤثر درمان می‌کنند.

تزریق ژل

ژل‌های پوستی مواد مصنوعی خاصی هستند که برای افزایش حجم و کاهش چروک‌ها و خطوط به درون پوست تزریق می‌شوند. انواع مختلفی از این ژل‌ها وجود دارد که همگی مواد مناسبی برای رفع خطوط لبخند و خنده هستند. نتایج درمان با تزریق ژل چندین ماه دوام داشته و برای حفظ این نتایج می‌بایست پس از این مدت تکرار شوند.

 

 

تزریق چربی

تزریق چربی اساساً شبیه به تزریق ژل است، زیرا هر دو روش به محل تزریق حجم می‌دهند. اما، آنچه تزریق چربی را متمایز می‌سازد این است که در این روش به جای یک ماده مصنوعی از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود. این چربی از طریق لیپوساکشن از یکی از بخش‌های بدن (که معمولاً ناحیه شکم یا باسن است) برداشته شده و سپس به ناحیه مورد درمان تزریق می‌شود. اگر چه مقداری از چربی تزریق شده جذب پوست می‌شود، اما مقدار زیادی از آن برای مدت زیادی در صورت باقی می‌ماند، که به این ترتیب نتیجه این درمان دوام بسیار طولانی مدتی دارد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس راه حل غیرجراحی دیگری برای خطوط لبخند است، هر چند که مکانیزم عمل آن با روش‌های تزریق ژل و چربی بسیار متفاوت است. بوتاکس ماده‌ای است که مانع از انقباض عضلات محل تزریق می‌شود. به این معنی که، با توقف حرکت عضلاتی که باعث چروک می‌شوند امکان محو شدن چروک‌ها فراهم می‌گردد. نتایج تزریق بوتاکس نیز مانند نتیجه تزریق ژل چندین ماه دوام دارد. در اینجا نیز برای حفظ نتیجه می‌توان تزریق بوتاکس را تکرار کرد .

 

 

لیفت صورت

جهت ترمیم و بهبود افتادگی صورت و ناحیه کیسه‌ای متوسط آن، عمل لیفت صورت انجام می‌گیرد. در این روش درمانی، ابتدا در پشت گوش‌ها و در امتداد خط ریش در قسمت پایینی صورت، برش‌هایی ایجاد می‌شود. این برش‌ها کمک می‌کنند تا ساختارهای زیرین پوست تنظیم شده و بافت اضافی پوست برداشته شود. سپس جراح، با دقت پوست باقیمانده را کشیده تا افتادگی و چروک‌های آن حداقل شوند.

عمل لیفت صورت قادر است به خطوط و چروک‌های موجود در گوشه‌های چشم و ناحیه گونه‌ها پایان دهد. به همین علت، این روش جراحی یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند جوان‌تر و تازه‌تر به نظر برسند.

جراحی

جای تعجب نیست که، بادوام‌ترین و مؤثرترین درمان برای خط خنده جراحی پلاستیک است. سه نوع عملی که اغلب از آن‌ها برای اصلاح خنده استفاده می‌شود عبارتند از لیفت میانه صورت، پروتز گونه و رفع خط خنده :

  • برای افرادی که مایل به دادن فرم بیشتری به صورتشان هستند، اغلب یک پروتز گونه کوچک می‌تواند قسمت بالای خطوط لبخند را صاف‌تر کرده و در عین حال فرم مشخص‌تر و برجسته‌تری‌ به صورت بدهد.
  • در مواردی که خطوط خنده عمیق هستند، عمل برداشتن خط بهترین گزینه خواهد بود. در این روش خطوط خنده عملاً از روی صورت برداشته شده و سپس جای آن‌ها بخیه زده می‌شود.
مشاوره رایگان