رفع چین و چروک دور لب با تزریق ژل و بوتاکس و جراحی

تاریخ 23 آبان 1402

chin

مشاهده خطوط نازیبای عمودی اطراف لب (خطوط سیگار یا خطوط رژ لب) لبخند را از روی لبان بسیاری از ما پاک می‌کند. حتی اگر در تمام عمر لب به سیگار نزده باشید، باز هم در اثر عامل‌هایی مانند آسیب‌دیدگی ناشی از نور خورشید، بالا رفتن سن، کاهش وزن سریع یا به تازگی لاغر شدن، استعداد ژنتیکی، از دست رفتن آب پوست یا حرکت‌های مکرری مانند اخم کردن یا غنچه کردن لب‌ها ممکن است چین و چروک دور لب ایجاد شود. صرف نظر از علت اصلی چروک دور لب درمان‌های متعددی برای رفع آن و جوانسازی لب وجود دارد که بعضی بدون جراحی هستند و برای انجام بعضی باید برش کوچکی ایجاد شود.

ما معمولاً خطوط دور لب را با تزریق بوتاکس یا ژل‌های پیشرفته یا ترکیبی از هر دو درمان می‌کنیم. روش درمان مناسب با توجه به عمق خطوط و گستردگی چروک‌ها انتخاب می‌شود. در کنار تزریق متخصصین ما در کلینیک تخصصی پوست و موی رازی از روش های دیگری مانند لایه برداری پوست، لیزر فرکشنال ،تجویز کرم‌های جوانسازی و یا جراحی لیفت لب استفاده می‌کنند. بسته به میزان چین و چروک و انتظارات بیمار متخصصین ما بهترین روش را برای درمان چین و چروک دور در هر بیمار به کار می گیرند.

 

چین و چروک دور لب چیست؟


بسیاری از افراد می‌دانند که چروک‌ها و خطوط ریز به تدریج به دلیل تحلیل و کاهش کلاژن طبیعی پوست ایجاد می‌شوند. اما یک عامل دیگر نیز وجود دارد که حرکت‌های تکراری است. زیرا صورت و ناحیه اطراف دهان جزئی اساسی از زندگی و تعاملات روزانه ما است، همیشه در حال حرکت است، به عنوان مثال هنگام صحبت کردن، خوردن و سیگار کشیدن. حرکت‌های تکراری دهان هنگام سیگار کشیدن می‌تواند چروک‌های بیشتری را دور دهان و لب ایجاد کند که به آنها خطوط سیگار می‌گویند. علاوه بر این، سیگار آثار مخرب دیگری نیز دارد، زیرا باعث کاهش کلاژن پوست و به عبارت دیگر، ظاهر شدن خطوط و چروک‌های بیشتر با سرعت بیشتر در اطراف لب می‌شود.

درمان چین و چروک دور لب در کلینیک زیبایی رازی


 تزریق بوتاکس برای رفع چروک‌های لب بالا

تزریق بوتاکس در لب بالا یا چروک‌های عمودی لب بالا را درمان می‌کند. تزریق آمپول بوتاکس چروک‌های دینامیک، چروک‌های ناشی از حرکت، را با کاهش دادن انقباض عضلانی از بین می‌برد. مقدار اندکی بوتاکس در صورت شدیدتر بودن خطوط دور لب در لب فوقانی تزریق می‌شود تا میزان حرکت عضله کمتر شود و جوانسازی لب انجام شود. چنانچه تزریق به درستی توسط متخصص مجرب انجام شود، تزریق معمولاً هیچ اثر جانبی به دنبال نخواهد داشت. پس از تزریق باید از مالیدن لب بالا خودداری کرد تا بوتاکس در دیگر ناحیه‌های صورت پخش نشود.

کرم چروک دور لب برای رفع خطوط عمیق لب بالا

کرم‌های ضدچروک غیرتجویزی خطوط سیگار و چین و چروک دور لب را بدون جراحی کاهش می‌دهد. فراورده‌های ضدچروک غیرتجویزی گوناگونی در بازار موجود است که تولید کلاژن را در پوست افزایش می‌دهد و چروک‌های روی لب بالا را کمتر می‌کند. رتینول، هیدروکسی اسیدها، کوآنزیم Q10، پپتیدهای مس، کینتین و عصاره‌های چای همه مواد فعالی هستند که در کرم‌های چروک مخصوص رفع خطوط سیگار، چروک‌های عمیق اطراف لب و چروک دور وجود دارند.

از بین بردن خطوط عمیق با لایه‌بردارهای شیمیایی

در لایه‌برداری یا پیلینگ از محلول شیمیایی برای رفع خطوط عمقی روی لب بالا استفاده می‌شود. لایه‌های فوقانی آسیب‌دیده یا پوست چروک خورده با استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی برداشته می‌شود و رشد پوست جدید و بهبود یافته تحریک می‌شود. گونه‌های متعددی از مواد شیمیایی مانند فنول یا آلفاهیدروکسی اسیدها به عنوان لایه بردار به کار برده می‌شود. آلفاهیدروکسی اسیدها طبقه‌ای از عامل‌های لایه‌برداری هستند که شامل اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک و اسیدهای میوه می‌شوند که ملایم‌ترین فرمولاسیون لایه برداری به شمار می‌روند و لایه‌برداری ملایمی را انجام می‌دهند. لایه بردار شیمیایی مناسب با توجه به اهداف بیمار و وضعیت پوست انتخاب می‌شود.

تزریق ژل برای رفع چین و چروک دور لب

chin5

تزریق ژل یکی از بهترین روش‌های رفع چین و چروک لب بالا است. صورت با تزریق ژل خوش‌فرم‌تر و جوان‌تر می‌شود و خط خنده، خطوط عمودی روی لب بالا و چروک‌های متوسط تا شدید صورت با تزریق ژل از بین می‌رود. چروک‌های عمیق روی لب بالا با تزریق ژل‌هایی مانند ژوویدرم و رستیلان کمتر می‌شود. تزریق ژل برای رفع چین و چروک دور لب باید توسط متخصص انجام شود.

 

 

لیزردرمانی برای رفع خطوط عمیق لب بالا

جوانسازی با استفاده از لیزر یک راهکار دائمی یا بلندمدت برای رفع خطوط عمیق لب بالا می‌باشد. اثبات شده است که استفاده از لیزر دی اکسید کربن در درمان چین و چروک لب بالا موثر است. اگر چین و چروک‌های لب بالا عمیق باشند، دستگاه لیزر فرکشنال بسیار مفید خواهد بود. این نوع لیزر با گرم کردن لایه‌های عمیق‌تر، رشد کلاژن جدید را القاء می‌کند. خطوط عمیق مربوط به چروک‌های اطراف دهان با انجام یک دوره کامل درمان می‌تواند محو شود. همچنین، درمان غیرجراحی با لیزر می‌تواند پوست دور لب‌ها را صاف‌تر و کشیده‌تر نماید.

لیفت لب

عمل لیفت لب با حذف نشانه‌های پیری، جوانی و زیبایی بیشتر را برای لب‌ها به ارمغان می‌آورد. بلند بودن لب بالا، گوشه‌های رو به پایین لب، پوشیده شدن دندان‌های فوقانی با لب بالا و چین و چروک دور لب، آثار ناخوشایندی هستند که چهره را پیرتر نشان می‌دهند.

نتایج جراحی لیفت لب بلندمدت است و با محافظت در برابر نور خورشید و رعایت یک سبک زندگی سالم، می‌توان زیبایی و جوانی لب‌ها را حفظ کرد. مشاوره با جراح زیبایی در خصوص مراقبت پس از عمل به حفظ نتایج به دست آمده کمک می‌کند. از جراح بخواهید تا عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی خود را به شما نشان دهد.

درم ابریژن اطراف دهان

درم ابریژن خطوط ظریف را با برداشتن چند لایه از پوست کاهش می‌دهد. این عمل لایه‌برداری تولید کلاژن را تحریک می‌کند و پوستی صاف‌تر با چروک‌ها و خطوط کمتر به دست می‌دهد.

ورزش صورت برای از بین بردن چین و چروک اطراف دهان

ورزش‌های صورت یک از روش‌های غیرجراحی از بین بردن چین و چروک‌های عمودی دور لب است. چند تمرین ساده را هر روز انجام دهید تا چروک‌های لب بالا بدون انجام جراحی زیبایی کمتر شود. این تمرین را برای صاف و بدون چروک نگه داشتن لب بالا انجام دهید:

  • لب بالا را جمع کنید و جلو بیاورید و با انکشت اشاره در این موقعیت نگه دارید.
  • بدون این که لب بالا را شل کنید، انگشت‌ها را به آهستگی به سمت پایین به طرف گوشه‌های دهان ببرید.
  • این تمرین را هر روز 10 بار انجام دهید تا خطوط دور لب به سرعت ناپدید شود.
مشاوره رایگان