رفع ژنیکوماستی (بزرگی سینه در مردان) و کوچک کردن سینه

تاریخ 23 آبان 1402

عمل جراحی زیبایی کوچک کردن سینه مردان که در اصطلاح به آن جراحی ژنیکوماستی نیز گفته می‌شود، یک روش جراحی است که بر روی سینه‌های بسیار بزرگ یا پهن آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مشکل می‌تواند به دلیل تغییرات هورمونی، چاقی، یا مصرف برخی داروهای خاص در هر سنی برای افراد ایجاد شود.

بزرگ بودن سینه مردان می‌تواند تاثیر منفی بر اعتماد به نفس آن‌ها داشته باشد. به هر حال امروزه نیازی به نگرانی درباره این شرایط نیست، زیرا جراحان زیبایی از جراحی ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه مردان برای رفع این مشکل استفاده می‌کنند. متخصصین ما با استفاده از جراحی ژنیکوماستی می‌توانند ظاهر عضلانی‌تر برای سینه مردانی ایجاد کنند که دچار مشکل بزرگ بودن بیش از حد یا ظاهر غیر عادی سینه هستند. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی جراحی کوچک کردن سینه هستید، لطفاً از طریق شماره تلفن‌های 02188334029 02188333259 با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید.

[dopts id=”17″]

بزرگ بودن سینه مردان (ژنیکوماستی) چیست؟


ژنیکوماستی یک وضعیت است که با رشد غیرطبیعی غدد سینه در مردان یا تشکیل بافت چربی در ناحیه سینه آن‌ها ارتباط دارد. این مشکل می‌تواند بر یک یا هر دو سینه فرد تاثیر بگذارد و ممکن است به عوامل ژنتیکی، مصرف برخی داروها، تغییرات هورمونی و دیگر عوامل مرتبط بازگردد. همچنین، مشکلاتی همچون اختلال در عملکرد کبد و کلیه نیز می‌توانند با بزرگ شدن سینه در مردان ارتباط داشته باشند. در صورت داشتن این مشکل، ابتدا باید عوامل اصلی که باعث ایجاد ژنیکوماستی شده‌اند، تحت درمان قرار گیرند. اما در بسیاری از موارد، علت دقیق ایجاد مشکل قابل تشخیص نیست.

مردانی که نتوانند سایز سینه‌های خود را با رژیم غذایی، تمرین‌های حرکتی، یا مداخله پزشکی همچون توقف مصرف برخی مکمل‌های خاص کاهش دهند، می‌توانند افراد مناسب برای استفاده از عمل کوچک کردن سینه باشند. این افراد می‌بایست از شرایط سلامت مناسب برخوردار بوده و انتظارات واقع‌بینانه از نتایج این درمان داشته باشند.

آیا شما فرد مناسبی برای جراحی ژنیکوماستی هستید؟


افراد مناسب برای استفاده از این جراحی مردانی هستند که دارای شرایط زیر باشند:

  • سینه آنها دارای پوست اضافی باشد.
  • بزرگی سینه آن‌ها تثبیت شده باشد.
  • بزرگی سینه باعث ایجاد ناراحتی فیزیکی برای آن‌ها شده باشد.
  • سینه‌های آ‌ن‌ها بیش از حد رشد کرده، بزرگ شده و دچار افتادگی باشند.
  • این شرایط باعث شده باشد اندام‌های مختلف آن‌ها از نظر اندازه با یکدیگر تناسب نداشته باشند.
  • سینه آن‌ها دارای چربی اضافی موضعی بوده و بافت غده‌ای در این ناحیه بیش از حد رشد کرده باشد.
  • امکان رفع این مشکل از طریق انجام تمرین‌های حرکتی یا استفاده از روش‌های درمان جایگزین وجود نداشته باشد.

به این ترتیب در صورتی که از وضعیت سلامت مناسب برخوردار بوده و انتظارات واقع‌بینانه از نتایج این درمان دارید، احتمالاً شما فرد مناسبی برای استفاده از جراحی ژنیکوماستی خواهید بود. علاوه بر این به منظور بهبود شرایط ظاهری در نقاط مختلف بدن، ممکن است به فرد توصیه شود از روش لیپوساکشن با توجه به شرایط خود به همراه این درمان استفاده نماید. در حقیقت استفاده ترکیبی از این روش‌ها می‌تواند برای دستیابی به نتایج نهایی مورد نظر در این رابطه لازم و ضروری باشد.

جلسه مشاوره


در طول جلسه مشاوره اولیه، متخصص زیبایی سابقه درمانی فرد را بطور کامل بررسی کرده و وضعیت بدن فرد را قبل از تعیین برنامه درمان مناسب برای وی معاینه می‌نماید. در این زمان از بیمار سوالات مناسب در ارتباط با ظاهر دلخواه و بسیاری از شرایط درمانی دیگر پرسیده خواهد شد. در طول این جلسه پزشک وضعیت پوست فرد، میزان شل‌شدگی آن، مقدار تجمع چربی زیر پوست و نتایج مورد انتظار بیمار پس از درمان را بطور دقیق مورد بررسی قرار خواهد داد.

انجام این کار به پزشک امکان می‌دهد درک بهتری از انتظارات و شرایط بیمار داشته و به این ترتیب بتواند از یک برنامه درمان مناسب برای وی استفاده کند. در ادامه از اطلاعات جمع‌آوری شده برای تعیین یک برنامه درمان که از طریق آن امکان دستیابی به بهترین نتایج ممکن بر اساس اهداف بیمار وجود داشته باشد، استفاده خواهد شد. به این ترتیب پزشک معالج از تکنیک‌های جراحی مناسب برای رفع مشکل با حداقل ریسک و حداکثر نتایج درمانی استفاده خواهد کرد.

چگونگی انجام عمل جراحی


عمل جراحی کاهش اندازه سینه مردانه در مراکز تخصصی جراحی اجرا می‌شود و برای انجام این درمان حدود 1 تا 3 ساعت زمان لازم است. در این مدت، نیاز است که یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان فرد را به کلینیک برساند و پس از عمل جراحی، او را به خانه بازگرداند. همچنین، برای 24 ساعت اول پس از جراحی، حضور یک فرد از اعضای خانواده یا دوستان برای همراهی با بیمار ضروری است.

هدف از عمل جراحی کاهش اندازه سینه مردانه، بازیابی ظاهر طبیعی سینه مردانه و رفع مشکلات ظاهری مرتبط با آن، ناحیه قهوه‌ای سر سینه یا سر سینه است. در این روش، پزشک معالج ممکن است از لیپوساکشن یا لیپوماتیک، برداشتن بافت سینه یا پوست اضافی یا ترکیبی از این روش‌ها برای دستیابی به نتایج مورد نظر استفاده کند. در لیپوساکشن، پزشک یک سوراخ بسیار ریز در پوست ایجاد می‌کند و از طریق آن، لوله لیپوساکشن (کانولا) را به پوست وارد می‌کند. این کانولا، با حرکت به سمت جلو و عقب زیر پوست، سلول‌های چربی را تجزیه کرده و از زیر پوست خارج می‌نماید.

به‌همین دلیل، باید توجه داشت که غدد سینه متراکم‌تر از سلول‌های چربی هستند و از روش لیپوساکشن برای خارج کردن آن‌ها استفاده نمی‌شود. در مواردی که ناحیه دور سر سینه برآمده یا ظاهر نامناسب دارد، باید از بریدن این ناحیه برای کوچک کردن یا تغییر موقعیت سر سینه و ایجاد ظاهر طبیعی و جذاب برای آن استفاده شود.

از چه روش‌هایی برای ایجاد شکاف در ناحیه سینه استفاده می‌شود؟


روش‌های مختلف ایجاد شکاف در ناحیه سینه با توجه به مقدار بافت سینه، قابلیت ارتجاع‌پذیری پوست، و میزان پوست اضافی موجود در این ناحیه از بدن انتخاب می‌شوند. به این ترتیب پزشک معالج الگوی ایجاد شکاف و طول آن را با توجه به آناتومی بدن بیمار، مشکلات وی و نیز اولویت‌های درمان مشخص می‌نماید.

در این شرایط معمولاً برای انجام لیپوساکشن از شکاف‌های کوچک در ناحیه سینه استفاده شده و به این ترتیب مشاهده و تشخیص این شکاف‌ها در ناحیه سینه و اطراف آن برای سایر افراد دشوار خواهد بود. در صورتی که لازم باشد از روش قطع و بریدن بافت برای بیمار استفاده شود، شکاف مورد نیاز به این منظور معمولاً در قسمت پایین ناحیه قهوه‌ای رنگ سینه ایجاد می‌شود. هر چند جای زخم (اسکار) باقیمانده پس از این جراحی دائمی است، در اکثر موارد این جای زخم با گذشت زمان محو شده و تا حدود زیاد برای سایر افراد قابل تشخیص نخواهد بود.

فرآیند بهبودی


پس از جراحی کاهش اندازه سینه، شکاف‌های ایجاد شده با استفاده از بخیه یا چسب مخصوص بسته می‌شوند. در هنگام استفاده از تمام انواع روش‌های لیپوساکشن، لازم است از پوشش مخصوص برای مدت 2 هفته پس از جراحی برای کمک به فرآیند بهبود، راحتی بیشتر بیمار و نیز حمایت از ناحیه تحت درمان در طول مدت بهبودی استفاده شود. به این ترتیب معمولاً به فرد توصیه می‌شود از این پوشش بطور مداوم برای مدت 24 ساعت پس از جراحی استفاده کرده و استفاده از پوشش را با توجه به توصیه پزشک تا 2 هفته ادامه دهد. انجام این کار می‌تواند به دستیابی به بهترین نتایج ممکن پس از درمان به فرد کمک کند. در روز پس از جراحی بیمار می‌تواند از جای خود بلند شده و قدم بزند. در حقیقت انجام این کار می‌تواند باعث تسریع فرآیند بهبود فرد شود.

پس از جراحی معمولاً برای فرد محدودیت 10 کیلویی برای بلند کردن اجسام سنگین به مدت 2 هفته تعیین خواهد شد. علاوه بر این بیمار می‌تواند فعالیت‌های عادی و شغلی خود را با گذشت 2 هفته از جراحی دوباره شروع نماید. به هر حال همواره لازم است این فعالیت‌ها به صورت تدریجی شروع شده و از انجام یک‌باره فعالیت‌ها بطور جدی اجتناب گردد. در طول مدت بهبودی، جراح وضعیت بهبود بیمار را به دقت تحت نظارت داشته و این کار را از طریق جلسات ملاقات منظم با بیمار در مطب پزشک انجام می‌دهد. در حقیقت پزشک معالج در طول این جلسات فرآیند بهبود بیمار را کنترل کرده و از دستیابی به نتایج مورد نظر اطمینان حاصل می‌کند.

چه زمان می‌توان نتایج این جراحی را مشاهده کرد؟


zino4

پس از رفع ورم و التهاب ایجاد شده در ناحیه تحت درمان بیمار می‌تواند نتایج این جراحی را به خوبی مشاهده نماید. نتایج نهایی و بهبود موضعی در ناحیه سینه با گذشت 2 تا 4 ماه از عمل جراحی به تدریج ظاهر شده و بیمار می‌تواند با گذشت این مدت نتایج مورد نظر خود را مشاهده نماید. در ادامه با انتخاب رژیم غذایی سالم و انجام تمرین‌های حرکتی منظم می‌توان نتایج جدید را حفظ کرده و از تناسب اندام برای تمام عمر برخوردار بود.

مزایا و خطرات


معمولاً مزایای ناشی از عمل جراحی کاهش اندازه سینه به شرح زیر هستند:

  • ایجاد سینه محکم‌تر و صاف‌تر
  • حداقل جراحت و اسکار (جای زخم) پس از درمان
  • بهبود چشمگیر در اعتماد به نفس

مشابه همه انواع جراحی‌ها، عمل جراحی کاهش اندازه سینه مردانه دارای خطرات خاص خود می‌باشد. این خطرات به شرح زیر هستند:

  • عفونت
  • وارد شدن آسیب به پوست
  • جمع شدن مایع زیر پوست
  • خونریزی

بهترین روش برای کاهش خطرات احتمالی این درمان و دستیابی به نتایج مورد انتظار استفاده از خدمات درمان یک جراح باتجربه و مشهور برای این درمان می‌باشد.

روش‌های درمان تکمیلی


همزمان با جراحی کوچک کردن سینه در مردان، می‌توان جراحی‌های دیگری را برای رسیدن به وزن و اندام مناسب در بیماران انجام داد. این جراحی می‌توانند شامل، ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم)، لیفت صورت، لیزر موهای زائد، لیفت ران و لیفت بازوها باشد.

هزینه جراحی کوچک کردن سینه


هزینه عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان می‌تواند در موارد مختلف تفاوت‌های زیاد با یکدیگر داشته باشد. در این شرایط دستمزد جراح بر اساس تجربیات وی، روش استفاده شده برای جراحی، و موقعیت جغرافیایی مطب وی مشخص می‌شود. علاوه بر این هزینه جراحی کوچک کردن سینه مردان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حق‌الزحمه متخصص بی‌هوشی
  • هزینه بستری شدن در بیمارستان یا استفاده از تجهیزات اتاق عمل
  • هزینه آزمایش‌های مورد نیاز
  • پوشش مورد نیاز پس از عمل جراحی
  • داروهای تجویز شده برای بیمار
  • حق‌الزحمه جراح

توجه داشته باشید دستیابی به نتایج مطلوب و رضایت بیمار پس از درمان همواره مهم‌تر از هزینه درمان می‌باشد. به این ترتیب هنگامی که از خدمات یک متخصص باتجربه برای جراحی کوچک کردن اندازه سینه مردان استفاده شود، امکان دستیابی به بهترین نتایج ممکن با استفاده از این درمان وجود داشته و این نتایج همواره از اهمیت بالاتر نسبت به هزینه این عمل جراحی برخوردار است. در این شرایط بیمار باید احساس راحتی با پزشک معالج داشته و اعتماد کافی به خدمات درمانی ارائه شده توسط وی داشته باشد.

مشاوره رایگان