جراحی پروتز لب؛عوارض،مزایا و هزینه

تاریخ 22 آبان 1402

protez

لبهای برجسته و پر از گذشته های دور به عنوان یکی از نشانه های زیبایی به حساب می‌آمده است. برجسته‌سازی لب با پروتز لب باعث بزرگ شدن لب به‌طور دائمی شده و صورت را جذابتر می‌کند. کسانی که دارای لبهای نازکی هستند می‌توانند از این روش جهت بزرگ کردن لب بهره ببرند. زمان ریکاوری بعد از این عمل بسیار کوتاه بوده و این عمل یکی از راحت‌ترین عملها برای زیباتر سازی چهره به شمار می‌رود.

اگر دوست دارید که ظاهر لب‌های خود را یکبار برای همیشه برجسته و زیبا کنید پروتز لب یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به این هدف است. بهترین گزینه برای کسانی که می‌خواهند لب بالایی یا پایینی خود را به طور دائمی برجسته و توپر کنند استفاده از پروتز لب می‌باشد. بسیاری از بیمارانی که برای عمل پروتز سیلیکونی لب به کلینیک تخصصی پوست موی رازی مراجعه می‌کنند قبلاً از تزریق ژل در لب استفاده کرده‌اند. اکثر این افراد از عمل تزریق ژل خود راضی هستند اما از این شاکی هستند که برای نگهداری و حفظ ظاهر زیبای لبها می‌بایست هر ساله جهت تزریق مجدد ژل به کلینیک تخصصی پوست موی رازی مراجعه نمایند. با انتخاب تزریق ژل سیلیکونی که نتیجه‌ای دائمی دارد، دیگر نیازی به تکرار تزریق ژل به لبها در آینده نخواهد بود. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با رزو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 02188333259   تماس حاصل نمایید.متخصصین ما در کلینیک تخصصی پوست موی رازی آماده پاسخگویی به  سؤالات شما درباره روش‌های زیبایی لب هستند.

 

پروتز لب


vasael

پروتز لب در مقایسه با پر کردن لب توسط ژل، باعث برجسته کردن لب به طور دائمی شده و برای کسانی که دارای لبهای نازک هستند گزینه مناسبی به شمار می‌آید. سه نوع رایج پروتز لب GORE-TEX®، SoftForm و AlloDerm® می‌باشد. این سه نوع تفاوت کمی در نحوه توپر کردن و حجیم کردن لبها دارند. با خواندن این مقاله و آگاهی از انواع روشهای فوق متوجه خواهید شد کدامین روش برای شما مناسبتر خواهد بود.

پروتز لب چگونه انجام می‌شود؟


اختصاراً پروتز لب با استفاده از یک جسم جامد درون لب انجام می‌شود. این جسم به گونه‌ای طراحی شده است که برخی از بخش‌های آن می‌تواند باریکتر باشد و شبیه به طرح لب باشد. این جسم در طول لب قرار داده می‌شود. اگرچه این جسم جامد است، اما از سیلیکون نرم ساخته شده است تا وجود آن در لب بیمار ناراحتی ایجاد نکند. طول و ضخامت پروتز لب متنوع است و فقط پس از آزمون بر روی هر بیمار می‌توان آن را انتخاب کرد. بسیاری از افراد با لب بالای بزرگتر از لب پایینی مواجه هستند، در حالی که به طور ایده‌آل حجم آن‌ها کمتر از لب پایینی باید باشد.

داوطلبان مناسب این عمل


lab

زیبایی لبها یکی از دغدغه‌های بسیاری از خانم‌ها است. عمل برجسته کردن لب باعث حجیم شدن لبها و کاهش نمای خط لب که به دلیل بالا رفتن سن پدید می‌آید، می‌شود. اکثر زنان می‌توانند داوطلبان مناسبی جهت انجام جراحی زیبایی لب باشند؛ اما قبل از اقدام به این عمل لازم است در مورد خطرات و مزایای عمل برجسته‌سازی لب آگاهی لازم را داشته باشند.

این عمل وابسته به سن نبوده و بزرگسالان در هر سنی می‌توانند این عمل را انجام دهند. بیمارانی که به طور مادرزادی دارای لبهای نازک هستند و یا در اثر بالا رفتن سن، از حجم لبهایشان کاسته شده است می‌توانند از تأثیر شگفت‌آور این عمل در زیبایی چهره خود بهره گیرند. کسانی که می‌خواهند تحت این عمل قرار گیرند در وهله اول می‌بایست از نظر سلامت عمومی در وضعیت مناسبی بوده و ثانیاً از این عمل نتایج منطقی انتظار داشته باشند.

دستورات قبل از عمل


قبل از انجام عمل برجسته‌سازی لب، بیمار دستوراتی را از جانب پزشک متخصص دریافت می‌کند که لازم است به آنها عمل نماید. هنگام انتقال چربی و پروتز لب بیمار بایستی:

  • به مدت چند هفته قبل از عمل مصرف داروهای شیمیایی، گیاهان دارویی و ویتامین‌ها را متوقف نماید.
  • در روز عمل، از خوردن و آشامیدن پس از نیمه‌شب خودداری نماید.
  • در ملاقات با جراح، لباس مناسب و راحت بر تن کند.
  • در روز عمل آرایش نداشته باشد و از جواهرات و لنزهای چشمی استفاده نکند.
  • پس از عمل نیاز است یک همراه وی را به خانه انتقال دهد.

روش انجام عمل پروتز لب


ravesh

پروتز لب، عملی تقریباً ساده بوده و معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد. جراح در ابتدا شکاف کوچکی در لبها ایجاد می‌کند. این شکافها معمولاً در کناره‌های دهان ایجاد می‌شوند اما گاهی ممکن است بسته به روشی که در عمل شما مورداستفاده قرار می‌گیرد در محل دیگری از لب نیز ایجاد شوند. سپس جراح در داخل لب یک تونل باریک جهت قرار دادن ایمپلنت ایجاد می‌کند. ایجاد این تونل جهت اطمینان از قرارگیری صحیح ایمپلنت در داخل لب و طبیعی به نظر رسیدن آن بسیار مهم و حیاتی است. سپس ایمپلنت وارد لب شده و در طول آن قرار می‌گیرد. درنهایت ایمپلنت با دقت به اندازه موردنظر آراسته شده و شکافها بخیه می‌خورد.

پروتز لب نوع GORE-TEX®

این نوع عمل برجسته کردن لب از ایمپلنت ePTFE ساخته شده است که در صنایع پزشکی استفاده می شود. این ماده همچنین در چادرهای مسافرتی و لباسهای بارانی استفاده می شود. این پلیمر برای استفاده در عمل جراحی بدون واکنش با مواد دیگر صورت می گیرد. پس از انجام عمل پروتز لب با استفاده از این روش ، لب شما کمی سفت و سخت خواهد بود ، اما بیشتر بیماران به سرعت در این شرایط تطابق می یابند. در تمام بخش های این ایمپلنت ، سوراخ های بسیار کوچکی وجود دارند که باعث رشد بافت لب در میان آنها می شوند و به این ترتیب ایمپلنت جزئی از لب خواهد شد.

ایمپلنت لب نرم(Softform)

جنس این نوع ایمپلنت نیز ePTFE می‌باشد ولی طرحی لوله‌ای شکل دارد. در این روش بافتهای لب در داخل ایمپلنت رشد می‌کند. این مسئله باعث محکمتر شدن ایمپلنت در داخل لب شده و امکان جابجایی آن بسیار کاهش می‌یابد. ایمپلنت‌های فوق نرم، نسل آینده ایمپلنت‌های نرم هستند. تولیدکنندگان این محصول اذعان می‌کنند ایمپلنت‌های فوق نرم سه برابر نرمتر از ایمپلنت‌های نرم هستند.

ایمپلنت AlloDerm

این نوع ایمپلنت در حقیقت مشتق شده از بافت انسانی می‌باشد. این ایمپلنت از سلول‌های انسانی هدیه شده تشکیل شده است لذا نرم و منعطف بوده و بدن بیمار هیچ‌گونه آلرژی نسبت به آن نشان نخواهد داد. جهت تضمین صحت و سلامت مصرف‌کنندگان، تولید و استفاده از محصولات مشتق شده از بافتهای انسانی، تحت کنترل موسسه FDA می‌باشد.

زمان بهبود در عمل ایمپلنت دائمی لب


  • چند روز بعد از عمل شما قادر به انجام اکثر کارها و فعالیتهای روزمره خود هستید.
  • درد در این عمل بسیار کم بوده و معمولاً با مسکن‌ها قابل کنترل است. بعد از دو یا سه روز درد مرتفع می‌شود.
  • تورم ملایمی درنتیجه این عمل به وجود می‌آید که در دو روز اول پس از عمل بیشترین مقدار بوده و پس از سه هفته کاملاً از بین می‌رود.
  • کبودی حاصل از این عمل بسیار ناچیز بوده و در برخی مواقع اصلاً وجود ندارد.
  • بخیه‌های این عمل جراحی معمولاً پس از شش روز کشیده می‌شوند.

خطرها و مزایای عمل برجسته‌سازی دائمی لب


در مقایسه با سایر عملهای جراحی زیبایی خطرات و عوارض این عمل بسیار کم می‌باشد؛ اما بسیار خوب است که قبل از اینکه هر کدام از انواع این عمل جراحی را انجام دهید، با عوارض احتمالی آن آشنا باشید. از جمله عوارض و خطراتی که در این عمل وجود دارد پس زدگی ایمپلنت توسط بدن، عفونت، جابجا شدن ایمپلنت، زخم و سفت شدن لبها می‌باشد. با انتخاب یک جراح حاذق امکان بروز این عوارض بسیار کاهش می‌یابد. از مزایای این عمل همان‌گونه که از نامش پیداست دائمی بودن نتیجه آن در مقایسه با تزریق پرکننده‌هایی به لب است که در نهایت توسط بدن جذب می‌شوند.

جراحی لیفت لب، گزینه‌ای دیگر برای بزرگ کردن دائمی لب‌ها


lift

افزایش حجم لب، که به آن جراحی لیفت لب هم گفته می‌شود، به دو صورت قابل انجام است. در بیماران جوانتر که نوک دماغ سر پایین دارند، یک شکاف در قسمت پایین لب ایجاد می‌شود و بافت بالایی لب از این منطقه به سمت بالا کشیده می‌شود. جای زخم به خوبی در قسمت زیر دماغ مخفی می‌شود. این روش به عنوان لیفت لب از زیر دماغ شناخته می‌شود. در بیمارانی که سن بالاتری دارند و لب بالای آنها چین و چروک دارد، یک شکاف در طول لب بالا ایجاد می‌شود. نتیجه این دو نوع جراحی، افزایش حجم قسمت قرمز لب بالا و کاهش فاصله بین لب و بینی است. این روش به ویژه برای افرادی که لب بالایی بزرگی دارند و دندانهای پیشین را کاملاً می‌پوشانند، مناسب است.

هزینه


پروتز لب یک روش درمانی هنری است که باید توسط فرد متخصص و با تجربه انجام شود. متغیر بودن قیمت پروتز لب در کلینیک‌های مختلف به همین امر بستگی دارد. پزشک باید درک مناسب از پیچیدگی‌ها، شرایط و آناتومی لب‌ها داشته باشد. این شرایط هنری و تکنیکی می‌تواند نتایج استفاده بسیاری از افراد از تزریق‌های غیر استاندارد و مشاهده نتایج غیر طبیعی در نتیجه آن را توضیح دهد. به همین خاطر بعضی بیماران تصور می‌کنند پروتز لب همیشه منجر به ایجاد یک ظاهر غیر طبیعی و بیش از حد بزرگ برای لب‌ها می‌شود، در حالی که در واقع این شرایط هیچگاه در صورت استفاده از خدمات افراد متخصص و با تجربه در این حوزه مشاهده نمی‌گردد.

مشاوره رایگان