پی آر پی(PRP) موی سر برای درمان ریزش و کاشت مو

تاریخ 22 آبان 1402

 

00

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت ماده‌ای است که از خون فرد گرفته شده و با سانتریفیوژ کردن نمونه‌ای از خون به دست می‌آید.در این روش پلاسمای غنی از پلاکتهای خود فرد به نواحی که نیاز به رشد، تقویت و تکثیر سلول دارند تزریق می شود. و در موارد زیر موثر می باشد

  • درمان و جلوگیری از ریزش مو و ابرو
  • افزایش ضخامت تارهای مو و ابرو
  • جوانسازی و سفت کردن پوست صورت، گردن، ناحیه دکولته
  • رفع تیرگی و گودی زیر چشم
  • رفع کدری و شفاف سازی پوست و از بین بردن چروکها
  • درمان جای جوش و زخم

درمان ریزش مو با کمک پی آر پی چقدر هزینه دارد؟


هر بیمار دارای نیازهای خاصی برای ترمیم موی سر است، بنابراین برای آگاهی از هزینه های عمل پی آر پی موی سر، لطفا با ما تماس بگیرید. تیم درمانی ما در کلینیک زیبایی رازی آماده است که با دوستانه و آگاهی، در مورد ترمیم موی سر و تزریق پی آر پی شما را مشاوره دهد. هدف ما ارائه تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای دستیابی به هدفهای زیبایی است و این امر ما را خوشحال می کند.

به‌منظور ارائه دادن همه‌ی انواع روش‌های درمانی مناسب به افرادی که به ریزش مو مبتلا هستند، کلینیک تخصصی پوست وموی رازی روش تزریق پی آر پی را به‌صورت جداگانه و یا همراه با دیگر روش‌های درمانی مانند کاشت مو انجام می‌دهند. . درصورتی‌که شما با ریزش مو مواجه هستید و داروها و لوسیون ها به درمان آن کمکی نکرده‌اند. می‌توانید با متخصصین ما در زمینه درمان‌هایی کارآمدتر کارآمدتر به صورت کاملا رایگان مشاوره و صحبت کنید. شماره‌های 02188334029 02188333259 به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت در اختیار شما عزیزان هستند.

o1

o2

o3

عمل پی آر پی برای ترمیم مو


عمل پی آر پی موی سر در 3 مرحله انجام می شود

مرحله اول 10  سی سی از خون فرد گرفته می شود این مقدار برابر یک آزمایش خون معمولی است..

مرحله دوم: بااستفاده ازکیت مخصوص پلاسمای غنی شده ازپلاکت که تقریبا 5 برابرخون معمولی حاوی فاکتورهای رشد است به دست می آید.

نکته بسیارمهم:

تنهامراکزبا مجوز وزارت بهداشت ازکیت های استاندارد و مجوزدارکه احتمال آسیب رساندن به پلاکت راصفرمی کنند استفاده می‌کننند.

کیت های موثرتایید وزارت بهداشت قابلیت انجام عمل سوپر پی ارپی موثردردرمان ریزش مو را دارندوانجام این عمل درمراکز بدون مجوزواستفاده ازکیت های ارزان قیمت بی نتیجه خواهد بود

مرحله سوم: پلاسمای غنی شده توسط یک سوزن بسیارظریف به پوست سر و یا نواحی ازپوست صورت و یا گردن، دست، ناحیه دکلته و یا هر ناحیه ای که نیاز به جوانسازی، سفت شدن و زیباسازی دارد به عمق 3.5 تا 4 میلی متر تزریق می شد پی آر پی عمل سرپایی بدون درد و عارضه است و هیچ دوران نقاهتی ندارد و فرد بلافاصله بعد از انجام این عمل می تواند به کار روزمره خود بازگردد.

احتمال موفقیت این روش برای افرادی که درست انتخاب شوند 90 درصد است.

و چنانچه به روش صحیح و با کیت های استاندارد در مراکز دارای مجوز وزارت بهداشت انجام شود نهایتا تا 3 ماه نتایج آشکار و توصیه به تجدید هر 2 سال یک بارمیشود.

پی آر پی قابل نگهداری نیست و در همان جلسه باید تزریق شود.

موهای بدست آمده دائمی ولی مانند همه موهای معمولی جهت سلامت و زیبایی نیاز به مراقبت دارد، موهای احیا شده نباید به حال خود رها شود، لذا با کنترل عامل ریزش، باید آنها را حفظ کرد.

موهای بدست آمده دائمی ولی مانند همه موهای معمولی جهت سلامت و زیبایی نیاز به مراقبت دارد، موهای احیا شده نباید به حال خود رها شود، لذا با کنترل عامل ریزش، باید آنها را حفظ کرد.

در فرآیند پی آر پی موی سر، از پلاسمای غنی از پلاکت برای تحریک فرایند رشد مو در بدن استفاده می‌شود. این عمل را می‌توان به‌صورت سرپایی انجام داد و هیچ مدت‌زمان ازکارافتادگی ایجاد نخواهد کرد. ازآنجایی‌که این عمل یک روش درمانی کم تهاجمی است، هیچ ناراحتی را نیز به دنبال نخواهد داشت.

پلاسمای غنی از پلاکت چگونه برای درمان ریزش مو مورداستفاده قرار می‌گیرد؟


مطالعات حاکی از این است که روش درمانی پی آر پی (پلاسمای غنی‌شده پلاکت) یک روش درمانی بیولوژیک است که می‌تواند در تقویت موهای موجود، کاهش میزان ریزش موها و افزایش تعداد و کیفیت موها موثر باشد. پی آر پی از خون معمولی در آزمایشگاه جدا می‌شود و دارای مقدار بیشتری پلاکت است. پلاکت‌ها فاکتورهای رشد موجود در پلاسما را حمل می‌کنند که بر روی رشد موها اثرات مثبت قابل‌توجهی دارند. این فاکتورهای رشد پلاکت‌ها باعث فعال شدن سلول‌های بنیادی فولیکول‌های مو می‌شوند، که به عبارت دیگر فولیکول‌های غیرفعال مو را “بیدار” می‌کنند و مرحله‌ی رشد مو را آغاز می‌کنند. از این رو، با استفاده از پی آر پی می‌توان موهای موجود را تقویت کرده و تولید موی جدید را آغاز کرد. با تحریک سلول‌های بنیادی، موها به کیفیت و تعداد بیشتری دست‌پیدا می‌کنند. به طور کلی، روش درمانی پی آر پی می‌تواند برای تقویت موها و کاهش مشکل ریزش موها با تحریک سلول‌های بنیادی موثر باشد.

من چگونه می‌توانم از روش پی آر پی برای درمان ریزش مو استفاده کنم؟


1

مردان و زنان که در نقاطی از سر خود دارای موی کم‌پشت بوده ولی سر آن‌ها کاملاً طاس نیست بهترین داوطلبین این روش درمانی محسوب می‌شوند. درمان زودهنگام اثر بهتری داشته و می‌تواند نیاز به عمل جراحی برای کاشت مو را به تعویق بیندازد. افرادی که از عمل پیوند مو استفاده کرده‌اند نیز می‌توانند از روش پی آر پی مو استفاده کنند. این روش می‌تواند نرخ بقای پیوندهای انجام‌شده را افزایش داده، زخم‌های محل برداشت مو را ترمیم کرده، بهبودی را تسریع کرده و رشد موها را تحریک کند.

مزایای روش پی آر پی


ازجمله مزایای پی آر پی برای درمان ریزش مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمل ساده و بدون جراحی
  • تزریقات چندگانه: عمل حدوداً 60 دقیقه زمان می‌برد.
  • بی‌خطر بودن و نتایج قابل‌اعتماد
  • بهبودی بسیار سریع
  • زیبایی و مهم‌تر از همه ایجاد نتایج با ظاهری کاملاً طبیعی

مزایای انجام پی آر پی همراه با عمل کاشت مو

روش پی آر پی مو می‌تواند نتایج مناسبی را برای افرادی که موی بسیار کم‌پشت دارند ایجاد کند. به‌عنوان بخشی از عمل کاشت مو، این بخش اهمیت خاص خود را دارد. در اینجا بحث تحریک کردن ریشه‌ی موهای موجود مطرح نیست بلکه ایجاد ریشه‌های جدید و رشد طولانی و سالم آن‌ها مدنظر قرار دارد.

برای روند اصلی‌ترمیم مو، مواد فعال اصلی در خون خود فرد نیز اهمیت بالایی دارند. چراکه موی برداشته‌شده برای پیوند بلافاصله پس از برداشت به منطقه‌ی مقصد وارد نشده و زمانی را در خارج از بدن سپری خواهد کرد. بنابراین استفاده از روش پی آر پی در اینجا می‌تواند اثرات قابل‌توجهی را به همراه داشته باشد.

فولیکول‌های مویی درمان شده با روش فوق در طول فرایند آماده‌سازی مو برای پیوند سالم مانده و برای پیوند آماده می‌شوند. تزریق مستقیم پی آر پی همراه با عمل کاشت مو می‌تواند نتایج طولانی‌مدتی را به همراه داشته باشد و باعث رشد سریع، حجیم و سالم موهای پیوند زده شده شود.

روش پی آر پی چقدر زمان نیاز دارد؟


2

آماده‌سازی پی آر پی در حدود 90 دقیقه زمان می‌برد و متخصص کاشت، قبل از انجام عمل مقدر کمی از خون بیمار را برمی‌دارد. سپس این نمونه‌ی خونی بر اساس یک متد پیشرفته و خاص تفکیک شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. سپس این محلول در بخش‌هایی از سر بیمار که مو دارند پخش می‌شود. عارضه‌های عفونی شدید باید در کل طول درمان تحت نظر قرار داشته باشند. در طول فرایند درمان با پی آر پی، هیچ آسیب بیشتری رخ نخواهد داد.

بهبودی از پی آر پی


روش درمانی پی آر پی برای بهبودی فولیکول‌های غیرفعال مو تحت عمل قرار می‌گیرد و در نتیجه تنها در مناطقی اثرگذار خواهد بود که فولیکول‌های سالم ولی غیرفعال وجود داشته باشند. بنابراین، برای افرادی که در منطقه‌ای از سر خود کاملاً فولیکول‌های مو را ازدست‌داده‌اند، این روش مناسب نیست. به علاوه، پس از انجام عمل پی آر پی، ممکن است در منطقه‌ی درمان شده به خارشی کوچک برخورد کنید، مشابه آفتاب‌سوختگی خفیف. این خارش نیز باید نسبتاً سریعاً از بین برود. بنابراین، متخصصین پیشنهاد می‌دهند که بعد از عمل پی آر پی مو از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی استفاده نکنید زیرا آنها ممکن است از پیشرفت طبیعی بهبود فرایند بافتی جلوگیری کنند. همچنین، ممکن است لازم باشد چندین بار عمل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت را انجام دهید تا به نتایج مطلوب برسید. این روش درمانی برای برخی از بیماران بسیار مفید است.

چه زمانی نتایج عمل تزریق پی آر پی را مشاهده خواهم کرد؟


این مدت‌زمان بسته به افراد مختلف متفاوت خواهد بود. عموماً شما می‌توانید در عرض 3 ماه نتایج مثبت این عمل را ببینید. اثر نهایی عمل نیز در عرض 12 ماه مشخص خواهد شد. ظاهر بهبودیافته‌ی موها دائمی است وبرای حفظ نتایج بدست آمده فرد میتواند هر 2 سال یکبار این عمل را تجدید کند. مدت‌زمان موردنیاز برای رشد اولیه‌ی موها میتواند به علت ایجاد ریزش مو هم بستگی داشته باشد. آثار درمان پی آر پی و رشد سریع‌ موها با مکمل‌های غذایی  و داروهای تجویز شده تا حد بسیار زیادی بهبودمی یابد.

مطالب مرتبط

کاشت و پیوند موی طبیعی سر

کاشت طبیعی ریش و سبیل

مشاوره رایگان