عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

تاریخ 22 آبان 1402

بینی افراد به شکل‌های مختلف و متفاوتی می‌آید و ممکن است اشکال مختلفی از آن به‌عنوان بینی ایده آل شناخته شود. برخی افراد ممکن است فکر کنند که نوک بینی آن‌ها پیازی است یا پل بینی آن‌ها بیش‌ازحد پهن است. با این همه تنوع، بینی به عنوان بخش مرکزی چهره‌ی فرد نقش مهمی در اعتمادبه‌نفس و رابطه‌ی فرد با دیگران دارد. پهنای مناسب بینی با توجه به طول بینی و اندازه‌ی دیگر اجزای صورت تعیین می‌شود. پس از انجام عمل جراحی رینوپلاستی، بینی باید از نظر اندازه متناسب با چهره‌ی شما باشد. عمل جراحی بینی گوشتی به‌منظور تغییر اندازه‌ی بینی و ایجاد تناسب بین آن و دیگر اجزای صورت انجام می‌شود.

اگر بینی پهن و گوشتی دارید و از این موضوع ناراحت هستید و به دنبال راهی برای کوچک کردن و زیبا کردن بینی خود هستید، راه‌های جراحی زیبایی بسیاری برای درمان بینی گوشتی و کوچک کردن آن وجود دارد .

متخصصین در کلینیک زیبایی رازی با انجام انواع عمل زیبایی رینوپلاستی قادر به درمان بینی گوشتی و کوچک کردن آن می‌باشند، آن‌ها با در نظر گرفتن شرایط شما و فرم بینی شما درمانی مناسب را انتخاب کرده و بینی شما را کوچک می‌کنند و برای شما چهره‌ای زیباتر با بینی کوچک‌تر و متناسب با صورت شما به ارمغان می‌آورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره تلفن  02188334029  –  02188333259 تماس حاصل فرمایید.

بینی گوشتی چیست؟


باوجوداینکه شکل بینی بسته به قومیت افراد متفاوت است ولی درصورتی‌که اندازه‌ی بینی شما تناسب لازم با دیگر اجزای صورت را نداشته باشد به آن بینی گوشته گفته می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، بینی گوشتی بیش‌ازحد بزرگ بوده و تناسب لازم با اجزای صورت را ندارد. پهن و گوشتی بودن بینی می‌تواند سبب کوچک دیده شدن اجزای دیگر صورت مانند چشم‌ها و گونه‌ها شود. در اکثر موارد بینی گوشتی فضای بسیار زیادی گرفته و دیگر اجزای چهره را از مرکز توجه دور می‌کند. زمانی که از زیر به بینی نگاه می‌کنیم، نوک آن باید حالتی نسبتاً مثلثی شکل داشته باشد. اگر نوک بینی شما به شکل بیضی به نظر می‌رسد، شما یک بینی گوشتی دارید. البته همان‌طور که گفتیم تصمیم‌گیری به عهده‌ی خود شماست تا مشخص کنید که بینی شما در حال جلب توجه و دور کردن دیگر اجزای صورت مانند چشم‌ها از مرکز توجه است.

آماده شدن برای عمل جراحی بینی


قبل از انجام عمل جراحی، یک جلسه مشاوره لازم است تا کارهای انجام شده توسط جراح برای دستیابی به ظاهر مورد نظر بررسی شود. در این جلسه، جراح عکسی از بینی شما می‌گیرد و از نرم افزارهای عکاسی دیجیتال برای پیش‌بینی شکل بینی شما پس از عمل استفاده می‌کند. فرض کنید نوک بینی شما بیش از حد بزرگ و برجسته است و پره‌های آن نیز بیش از حد پهن هستند. جراح قادر است برجستگی نوک بینی را کاهش داده و شکل کلی بینی را بهبود بخشد. جراح عکس فعلی بینی شما را بر روی نرم افزار مخصوصی بارگذاری کرده و به شما نشان می‌دهد که بینی شما پس از عمل به چه شکلی خواهد بود.

بدین صورت شما می‌توانید به جراح بگویید که آیا از آثار بالقوه‌ی عمل راضی هستید یا خیر. بهتر است قبل از باز کردن بینی در عمل جراحی و ایجاد تغییرات، این تغییرات را به صورت مجازی ببینید. جراح شما پل بینی را باریک‌تر کرده و نوک نامتقارن آن را صاف می‌کند. چیزی که جراحان در نظر می‌گیرند این است که بخش میانی بینی با گذشت زمان به‌طور خود به خودی باریک‌تر می‌شود. جراح شما باید این مورد را در به هنگام انجام جراحی در نظر داشته باشد تا بینی بیش‌ازحد باریک نشود. جراح شما همچنین دستورالعمل‌های خاصی را به شما برای آمادگی قبل از عمل خواهد داد. ازجمله این دستورالعمل‌ها می‌توان به توقف استفاده‌ی برخی داروهای خاص، تغییر در رژیم غذایی و ترک سیگار درصورتی‌که سیگار می‌کشید.

عمل جراحی بینی 


dvdf

اولین قدم در عمل جراحی بینی گوشتی، معاینه‌ی بینی توسط پزشک و مشخص کردن علت پهن و گوشتی شدن بینی است تا بدین ترتیب بتوان بهترین روش را برای رفع این مشکل به کار گرفت. این برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید در جلسه‌ی مشاوره‌ی اولیه انجام شوند.

بینی گوشتی ممکن است به دلایل زیر به وجود آمده باشد:

  • استخوان‌های پهن در بینی
  • غضروف‌های پهن در بخش میانی بینی
  • پهن بودن تیغه‌ی پشتی بینی
  • گوشتی بودن نوک بینی
  • پهن بودن غضروف‌های خارجی تحتانی یا فوقانی
  • پوست ضخیم
  • پهن بودن پره‌های بینی
  • توهم پهن بودن نسبی بینی به دلیل طول کم آن

نوک گوشتی بینی، پره‌های پهن و پل بینی پهن و کوتاه ازجمله علل شایع ناراضی بودن از ظاهر بینی هستند. می‌توان از تکنیک‌های متعددی برای شکل دادن به یک بینی گوشتی استفاده کرد. غضروفی که سبب گوشتی و پهن شدن بینی شده است را می‌توان دوباره شکل داد. برای این کار می‌توان غضروف را از تیغه‌ی بینی یا گوش‌ها برداشته و آن را برای شکل دادن به نوک بینی به کار برد. غضروف خود بیمار برای دادن شکل طبیعی و بهتر به بینی به کار می‌رود. می‌توان برای رسیدگی به نگرانی‌های بیمار، ناحیه‌ی پره‌های بینی را نیز دست‌کاری کرد. در نظر عموم، بینی که فاصله‌ی بین مجاری آن برابر فاصله‌ی بین چشم‌ها باشد از نظر زیبایی ایده آل است. روش‌های مختلفی برای باریک کردن بینی وجود دارد که به اهداف شما بستگی دارند. بریدن دور بینی، بریدن زائده‌های بینی و یا ترکیبی از این دو روش را می‌توان برای ایجاد آثار دلخواه، متناسب و طبیعی استفاده کرد.

تغییر شکل پل بینی به منظور باریک کردن و افزایش ارتفاع آن، یکی از اهداف متداول در بین بیماران است. امکان تغییر شکل بینی از طریق استفاده از روش های مختلف وجود دارد، که شامل تغییر موقعیت استخوان های بینی و افزودن ارتفاع به آن میشود. استخوان های پهن در بالای بینی با استفاده از استئوتومی و برش از داخل، قابل برش است و میتوان آنها را به نزدیکی یکدیگر برد. همچنین میتوان با استفاده از مواد ساختگی مانند گورتکس یا سیلاستیک یا مواد طبیعی مانند غضروف، استخوان و فاسیا، پل بینی را بازسازی کرد. جراحی بینی غیرتهاجمی نیز یک روش جراحی است که برای بیمارانی که نقص کوچکی در بینی خود دارند و که تعداد آنها روبه افزایش است، مناسب است. با استفاده از تزریق ژل، میتوان ابعاد پل بینی را بهبود داده و همچنین تورفتگی ها و نواحی ناهموار را اصلاح کرد.

بهبودی


مدت‌زمان موردنیاز برای بهبودی 8 روز می‌باشد. در روز ششم پس از جراحی، پزشک گچ بینی شما و برخی از بخیه‌های آن را باز می‌کند. او دوباره بینی شما را پانسمان کرده و در روز هشتم پس از جراحی، پانسمان و بخیه‌های باقیمانده را باز می‌کند. شما در این مرحله می‌توانید از خانه بیرون بروید. در این مرحله اگر تمامی کبودی‌ها از بین نرفته باشند، بیشتر آن‌ها از بین رفته‌اند. بینی شما در این مرحله متورم بوده ولی شدت آن به حدی نخواهد بود که دیگران متوجه شوند. با گذشت ماه‌ها، تورم شما کاهش پیدا می‌کند. با گذشت 3 هفته، 20 تا 30 درصد از تورم از بین رفته است. با گذشت 6 هفته، کاهش تورم به 50 تا 60 درصد می‌رسد. از بین رفتن کامل تورم حدوداً یک سال زمان می‌برد. بااین‌حال، اکثر بیماران زمانی که پانسمان بینی باز می‌شود از ظاهر آن راضی بوده و می‌دانند که با گذشت زمان بینی آن‌ها کوچک‌تر خواهد شد.

مشاوره رایگان