تزریق ژل و چربی برای گونه گذاری بدون جراحی

تاریخ 22 آبان 1402

 

jelfiller

تیره و بلند بودن استخوان‌های صورت و جلوه خط فکی به عنوان یکی از مشخصه‌های خوبی برای زیبایی صورت شناخته می‌شود. برخی از افراد از طبیعت با گونه‌های برجسته به دنیا می‌آیند. اما با رسیدن به سنین بالا، گونه به دست دادن حجم صورت و کاهش چربی صورت، آرام‌آرام صاف می‌شود. برجسته سازی گونه با دستکاری ژل و چربی می‌تواند شکل صورت را بهتر نمایان کرده، طرح صورت را تعادل بخشد و ظاهری جوان و جذاب به صورت بازگرداند.

برجسته سازی گونه با روش‌های غیر جراحی بسیار ایمن‌تر و کم هزینه‌تر از پروتز گونه است. هیچ گونه زمان بهبودی در هنگام برجسته سازی گونه با روش‌های غیرجراحی وجود ندارد؛ بیشتر بیماران می‌توانند بلافاصله به زندگی عادی خود بازگردند. محبوب‌ترین روش‌های غیر جراحی عبارتند از:

در طول مشاوره رایگان اولیه‌ی شما برای برجسته سازی گونه‌ها در کلینیک تخصصی زیبایی رازی، متخصصان ما نیازهای منحصر به فرد و نتایج دلخواه نهایی شما را ارزیابی کرده و روش انجام کار را با جزئیات برای شما شرح می‌دهند. برجسته‌سازی گونه با روش‌های غیر جراحی موجب ایجاد گونه‌های کامل و جوانسازی صورت از طریق بازگرداندن فرم صورت خواهد شد.در صورت تمایل برای مشاوره در خصوص گونه گذاری بدون جراحی و رزرو نوبت می­‌توانید با شماره‌های 02188334029 02188333259  تماس بگیرید.

jelfiller1

jelfiller2

درمان


تزریق ژل

jelfiller3

فیلرهای پوست محصولات ساخته شده با مواد طبیعی هستند. اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن ما تولید شده تا ظاهر پری به پوست بدهد، اما با افزایش سن بدن ما میزان کمتری از این ماده را تولید کرده و منجر به از دست دادن حجم می‌گردد. در روش تزریق ژل، ماده تزریقی با اسید هیالورونیک طبیعی بدن همراه شده تا حجم را به بدن اضافه کند و چین و چروک‌ها و گودی‌های صورت را از بین ببرد. این مواد در شکل دادن به استخوان‌های گونه نیز مؤثر هستند. آن‌ها در زیر پوست و در نواحی هدف با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف تزریق می‌شوند. هنگامی که ماده‌ی فیلر تزریق می‌شود، پوست را از زیر حجم داده، چین و چروک‌ها را پر کرده یا موجب برجسته سازی مشخصه‌های صورت مانند گونه‌ها می‌شود.

درمان با تزریق ژل یک روش کاملاً غیر جراحی است و می‌تواند در مطب پزشک انجام شود. در حین انجام روش برجسته سازی گونه، ژل را می‌توان از راه‌های مختلفی مانند موارد زیر تزریق کرد:

  • بالای استخوان‌های گونه برای رسیدن به یک شکل تراش خورده و زیبا
  • در بافت نرم گونه‌ها برای اصلاح ظاهر پیر یا صورت گود رفته

تزریق ژل و چربی (فیلرهای پوست) به گونه می‌تواند موجب ایجاد گونه‌ای بسیار طبیعی شود. پایداری نتایج از چند ماه تا بیش از یک سال، بسته به فیلر خاصی که استفاده می‌شود، متغیر است. برای اطمینان از بهبود مداوم، تکرار درمان قابل انجام است و در هر روش می‌توان اصلاحات مناسبی را انجام داد.

معمولاً انواع مختلفی از محصولات ژل تزریقی برای بهبود ظاهر گونه استفاده می‌شود. ژل‌ها در چند نوع مختلف وجود دارند؛ دائم، نیمه دائم و غیر دائم. تا کنون، رایج‌ترین نوع مورد مصرف ژل غیر دائم به دلیل دارا بودن اثرات موقتی بوده به گونه‌ای که این اثرات به راحتی قابل بازگرداندن به حالت اولیه است. ژل دائمی را تنها می‌توان با عمل جراحی از بین برد. هر ژل در ایجاد حجم زیر پوست به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کند و همچنین طول مدت زمان باقی ماندن آن در گونه‌ها متفاوت است. تداوم اثرات برجسته سازی گونه با ژل غیر دائم معمولاً 6- 12 ماه طول می‌کشد. با گذشت زمان، گونه‌های شما به تدریج به ظاهر قبل از درمان خود و به حالت اول بر می‌گردد. بسیاری از بیماران برای حفظ گونه‌های برجسته‌ی خود تمایل به انجام تزریقات منظم دارند.

متقاضیان درمان

متخصصان ما به دیدن عکس‌های شما نیاز داشته تا مشاوره‌های خاصی را ارائه دهند. پوست اضافی حذف خواهد شد و عضله سفت می‌شود. شما یک متقاضی مناسب برای تزریق ژل خواهید بود، اگر:

  • از لحاظ جسمی سالم هستید.
  • سیگار نمی‌کشید.
  • یک چشم انداز مثبت و اهداف واقع بینانه در ذهن برای بهبود ظاهر خود دارید.

مزایا و معایب

نتایج سریعاً قابل مشاهده است (و اگر این نتایج دلخواه شما نیستند، یک “پاک کن” تزریقی به نام هیالورونیداز وجود دارد). نتایج به دست آمده به مدت 12 تا 16 ماه باقی می‌مانند.
این نتایج جهت برجسته سازی لب برای این مدت پایدار نیستند (5 تا 6 ماه). همچنین ممکن است کمی کبودی پس از تزریق مشاهده شود.

بهبودی

ظرف 6 ساعت پس از درمان بسته‌های یخ را می‌توان جهت کاهش تورم استفاده کرد. همچنین شما می‌توانید از داروهای ضد درد مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. هرچند، مصرف ایبوپروفن یا آسپرین ممکن است کبودی را تشدید کند زیرا این دسته از داروها موجب رقیق شدن خون می‌شوند.

تزریق ژل موجب به حداقل رساندن جابجایی در محل درمان می‌شود. با این حال، اگر یک برجستگی قابل مشاهده وجود دارد، شما می‌توانید آن منطقه را ماساژ دهید. این محصول در عرض چند روز به طور طبیعی در داخل پوست نرم می‌شود. پس از درمان شما قادر به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و مواد آرایشی خواهید بود و همچنین می‌توانید ناحیه را به آرامی با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید.

تزریق چربی

jelfiller4

فرایند تزریق چربی به عنوان یک روش جهت برجسته سازی ناحیه‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. در این فرایند، چربی از یک منطقه یا مناطق خاص بدن برداشت شده و سپس چربی خالص پس از تصفیه به منطقه دیگری از بدن تزریق می‌شود. هدف اصلی این فرایند ایجاد برجستگی و بهبود ظاهر ناحیه ای است که چربی تزریق می‌شود.

چربی ماده‌ای متناسب برای برجسته سازی بدن است و نتایجی که از طریق تزریق چربی حاصل می‌شوند، ظاهری طبیعی و زیبا را به وجود می‌آورد. این فرآیند با تزریق چربی به میزان کمتر از 0.1 سی سی در هر بار، به صورت دقیق در لایه‌های مختلف پوست انجام می‌شود تا به تدریج ساختار بافت جدیدی شکل بگیرد. به دلیل وجود فاصله بین هر تزریق، عروق خونی جدید در چربی پیوند زده شده و این فرآیند اجازه می‌دهد تا چربی به طور پایدار در محل تزریق خود باقی بماند.

تزریق چربی می‌تواند با استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی داخل وریدی IV انجام شود. با استفاده از یک کانولا نازک، چربی از مناطق مختلفی از بدن مانند باسن، ران (بخش داخلی یا بیرونی)، کمر و پایین شکم برداشت می‌شود. سپس چربی به یک سانتریفیوژ خاص منتقل شده و پس از پردازش، به منطقه مورد نظر برای تزریق در صورت انتقال می‌یابد. وقتی که این فرآیند به درستی انجام شود، نتیجه‌ای بزرگ از انتقال چربی حاصل شده و ناحیه تزریق شده به شکل جوان‌تر و زیباتری ظاهر می‌شود.

متقاضیان درمان

اکثر کسانی که تزریق چربی را انجام می‌دهند لزوماً به لیفت صورت احتیاجی نداشته اما تمایل به برجسته سازی گونه خود دارند. اغلب، این روش همراه با روش‌های دیگر انجام می‌شود. افرادی که دارای مشخصات زیر هستند، کاندیداهای خوبی برای انجام تزریق چربی محسوب می‌شوند:

  • گونه‌های کوچک
  • گونه‌هایی که در آنها چربی کاهش یافته است.

مزایا

  • چربی اتولوگ (چربی گرفته شده از بدن خود شما)، شانس ایجاد واکنش‌های آلرژیک به مواد خارجی را کاهش می‌دهد.
  • یک منبع نامحدود وجود دارد.
  • نتایج انتقال چربی طبیعی، طولانی مدت و بی خطر هستند.
  • تزریق چربی یک روش غیرتهاجمی برای دستیابی به جوان سازی صورت است.

معایب

  • آماده سازی بافت چربی پیش از انتقال آن در مقایسه با تزریق ژل که به صورت پک‌های آماده هستند، کاری زمان بر است.
  • تزریق چربی هزینه‌ی بیشتری دارد. هرچند، هزینه‌ی روش طولانی مدت با توجه به نتایجی که به دست می‌آید، کمتر است.

بهبودی

بهبودی پس از تزریق چربی در مقایسه با سایر روش‌های عمل جراحی زیبایی نسبتاً سریع و آسان است. از ایجاد برش معمولاً اجتناب شده، و میزان ناراحتی حداقل است. بیشتر بیماران می‌توانند تحرک داشته و فعالیت‌های عادی خود را در همان روز تزریق از سر گیرند.

هزینه‌


هزینه‌ی تزریق چربی و ژل بستگی به نوع روشی که انتخاب می‌کنید، میزان ماده‌ی مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مورد نظر و برند آن دارد. همچنین هزینه‌های پزشک و موقعیت جغرافیایی خود را نیز باید در هزینه‌ها لحاظ کنید.

مشاوره رایگان