رژیم درمانی برای لاغری

رژیم

بسیاری از ما آرزو داریم که لاغر شویم اما واقعاً افراد اندکی با انجام تمرینات ورزشی و تحرک به این هدف خود دست می‌یابند. بسیاری از مردم برای ورزش کردن برنامه‌‌‌ریزی می‌کنند اما هرگز قادر به پیاده‌سازی برنامه خود نیستند که دلیل آن نیاز به وقت و تلاش مضاعف برای این منظور است.

افرادی که آرزوی لاغر شدن دارند می‌توانند با به کار گیری روش‌های مختلفی به وزن ایده‌آل خود برسند. بهترین روش برای کاهش وزن ایجاد تغییرات کوچک و واقع‌بینانه در رژیم غذایی و افزایش فعالیت‌های فیزیکی است. با انجام تمرینات ورزشی و داشتن رژیم غذایی سالم شما می‌توانید کالری بیشتری سوزانده و تناسب‌اندام خود را حفظ کنید.

اگر از اضافه وزن خود نگران هستید، شما می‌توانید تنها با یک تماس به کلینیک زیبایی رازی مراجعه و مشکل خود را رفع کنید و به وزن ایده‌آل خود دست یابید. متخصصین و مشاورین ما در کلینیک رازی با در نظر گرفتن بهترین روش درمانی متناسب، شما را درمان خواهند کرد. از جمله روش‌های درمانی در این کلینیک روش‌های غیر جراحی مثل ارائه رژیم و ورزش مناسب و همچنین انجام روش‌های جراحی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شمارهٔ 02188334029- 02188333259 تماس حاصل فرمایید.

روش‌های درمانی


ورزش برای لاغری سریع

10-حرکت-ورزش

شما می‌توانید فقط با رعایت یک رژیم غذایی لاغری وزن کم کنید، اما انجام ورزش نیز یک مؤلفه مهم در کاهش وزن است. بدون آن تنها بخشی از کاهش وزن شما به دلیل چربی سوزی اتفاق می‌افتد و با این روش شما عضله‌ها و تراکم استخوانی را نیز از دست می‌دهید. از آنجا که ورزش کردن باعث افزایش بافت‌های متابولیکی می‌شود درنتیجه با این کار شما چربی بیشتری می‌سوزانید. تعداد در مقیاس، قابل توجه به نظر نمی‌رسد اما از آنجا که عضله نسبت به چربی فضای کمتری می‌گیرد، شما لاغرتر به نظر رسیده و لباس‌ها نیز بهتر بر بدنتان می‌نشیند. آمار نشان می‌دهد که برای کاهش وزن با ورزش کردن و حفظ آن شما نیازی به ماراتن رفتن ندارید. شما فقط باید 5 تا 7 روز هفته و هر روز به مدت 50 دقیقه با شدت متوسط ورزش کنید. برخی از ورزش‌های مناسب پیاده‌روی سریع یا زومبا هستند.

تمرینات مقاومتی نیز مفید هستند اما فقط تمرینات وزنه‌برداری را انجام ندهید. شما با قرار دادن بدن در خلاف جهت جاذبه زمین مانند انجام حرکاتی نظیر اسکات، لانژ و پلانک می‌توانید سریع‌تر لاغر شوید. البته علاوه بر چربی سوزی نباید فراموش کنید که انجام این تمرینات ورزشی برای سلامتی بسیار مفید بوده و به عنوان مثال کیفیت خواب شما را افزایش داده و کلسترول خون و سطح استرس شما را نیز پایین می‌آورد.

هرگز از خوردن وعده غذایی صبحانه چشم‌پوشی نکنید

صبحاانه

صبحانه را شاهانه میل کنید، ناهار را مانند یک شاهزاده و شام را هم خیلی کم بخورید. بدون شک صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در شبانه‌روز است. صبحانه سالم به شما کمک می‌کند که روز خود را با انرژی شروع کنید. حتی اگر شما خیلی دیر به محل کار خود می‌روید باز هم خوردن صبحانه را فراموش نکنید. خوردن صبحانه را تبدیل به یک عادت کرده و آن را تا یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب میل کنید تا متابولیسم بدن شما شروع شود.

داشتن تمرکز در هنگام غذا خوردن

غذا

چند نفر از شما در هنگام غذا خوردن، تلویزیون تماشا می‌کنید؟ علیرغم این که مادران ما را برای این کار تنبیه کرده‌اند اما بیشتر ما در این مورد مقصر بوده و در هنگام غذا خوردن به تلویزیون تماشا کرده و از مقدار غذایی که می‌خوریم غافل می‌شویم و به همین دلیل نیز دچار اضافه وزن می‌شویم. همیشه باید به مقدار و حجم غذایی که می‌خوریم توجه داشته باشیم. تمرکز داشتن در هنگام غذا خوردن از چاق شدن جلوگیری می‌کند.

 طعم غذا

تمرکز-غ

با مشغله‌های فراوانی که داریم، تمرکز کردن در هنگام غذا خوردن کار دشواری است. برای انجام ملاقات‌های ضروری ما غالباً غذا را بسیار تند خورده و به درستی آن را نمی‌جویم. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که غذا را مدت بیشتری می‌جوند، کالری کمتری دریافت کرده و چاق نمی‌شوند؛ بنابراین هر موقعی که غذا می‌خورید؛ هر لقمه را حداقل 28 مرتبه بجوید. این کار به نظر بی‌فایده به نظر می‌رسد اما زمانی که تبدیل به یک عادت شد شما وزن بیشتری کم خواهید کرد. از خوردن هر لقمه از غذا لذت برده و اجازه ندهید تماشای تلویزیون یا زنگ تلفن مانع این کار شود.

از پرخوری در هر وعده غذایی خودداری کنید

پرخوری

بدن مانند یک ماشین نیاز به سوخت‌رسانی مداوم دارد. پرخوری متابولیسم را کاهش داده و بدن توانایی هضم این حجم زیاد غذا در یک مرتبه را ندارد. برای پیشگیری از قرار گرفتن در این وضعیت شما باید شش مرتبه در روز و در وعده‌های کوچک‌تر غذا میل کنید. با این کار متابولیسم افزایش یافته و انرژی شما در طول روز حفظ می‌شود.

 بشقاب خود را هوشمندانه انتخاب کنید

بشقاب

این سخن ممکن است مضحک به نظر برسد اما انتخاب درست بشقاب به شما در حفظ انواع رژیم غذایی که دارید کمک می‌کند. استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر به شما کمک می‌کند که حداقل 20 درصد مقدار غذای خود را کاهش دهید. استفاده از بشقاب‌های بزرگ‌تر باعث می‌شود که میزان غذا به نظر شما کم برسد و در نتیجه شما ترغیب می‌شوید که بیشتر غذا بخورید.

شام خود را قبل از ساعت 8 شب میل کنید

خواب

"زود خوابیدن و زود بیدار شدن یک فرد سالم را توانگرمی‌کند" این یک ضرب‌المثل قدیمی است که بیانگر این واقعیت است که شما باید زودتر شام بخورید. خوردن شام قبل از ساعت 8 شب باعث می‌شود که شما از میان وعده‌های قبل از شام چشم‌پوشی کنید. به علاوه، خیلی بهتر خواهد بود اگر شما پس از شام دندان‌های خود را مسواک کرده و یک فنجان چای سبز بنوشید تا غذا خوردن را پس از این ساعت فراموش کنید.

بر میزان نوشیدن آب در طول روز نظارت داشته باشید

آب

خوردن 8 لیوان آب در طول روز یک ضرورت است اما چه تعداد از ما این موضوع را رعایت می‌کنیم؟ تعداد بسیار اندکی. حتی اگر شما از رژیم لاغری یک ماهه پیروی کنید زمانی که آب را می‌نوشید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. خوردن آب در بین غذا فرایند هضم غذا را کند می‌کند و باعث کاهش جذب مواد غذایی می‌شود. به جای آن سعی کنید 15 دقیقه قبل و بعد از غذا آب بنوشید تا متابولیسم شما افزایش یابد.

 غذاها را زیاد نپزید

گوشت

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند. زیاد شستن یا زیاد پختن آنها باعث می‌شود که مواد مغذی آنها از بین رفته یا شسته شده و کاهش یابد. کاهش این منابع غذایی، شما را متضرر می‌کند و باعث افزایش میل شما نسبت به غذاهای ناسالم می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع از سبزیجات یا گوشت بخارپز شده، پخته‌شده، آبدار یا کبابی استفاده کنید تا میزان دریافت مواد مغذی توسط بدن شما افزایش یابد.

قبل از خوردن وعده اصلی غذایی، میوه بخورید

میوه

شگفت‌آور است که چه میزان شما می‌توانید در منزل وزن کم کنید. میوه‌ها منابع عالی برای دفع سموم از بدن هستند. برای استفاده بیشتر از مزایای این دسته از غذاها آنها را 30 دقیقه قبل از وعده‌های اصلی غذای خود میل کنید. خوردن میوه‌ها با شکم خالی باعث هضم راحت‌تر آنها شده و انرژی زیادی برای کاهش وزن تأمین می‌کند.

از خوردن تنقلات ناسالم پرهیز کنید

تنقلات

در دسترس نبودن تنقلات ناسالم به کاهش وزن شما کمک می‌کند. هر زمانی که این میان وعده‌های ناسالم را دیدید ناخواسته به آنها میل پیدا می‌کنید. نتیجه این میل و اشتیاق این می‌شود که شما آن را برداشته و در دهان خود قرار می‌دهید و نهایتاً وزن شما افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از قرار گرفتن در این وضعیت توصیه می‌شود آنها را در دسترس در دید قرار ندهید.

جایگزین‌ها


  • لیپوساکشن: لیپوساکشن یکی از روش‌های محبوب برای کنترل چربی است. با استفاده از لیپوساکشن می‌توانید از شر چربی‌های شکم، کمر، صورت، پاها، پهلوها و چربی‌های موضعی دیگر رهایی یابید. پزشک برای این کار از یک لوله که به آن کانولا گفته می‌شود و به یک دستگاه مکنده متصل است استفاده می‌کند. پزشک این لوله را به سرعت عقب و جلو برده و باعث شکست و تجزیه چربی‌ها می‌شود.
  • رادیوفرکانسی (آر اف): در این روش که با انرژی رادیو فرکانسی انجام می‌شود، انرژی در لایه‌های پوست نفوذ کرده و چربی اضافی را تخریب می‌کند.
  • کویتیشن: اولتراسوند باعث تشکیل شدن حباب در بافت‌هایی می‌شود که حاوی سلول‌های چربی هستند. سپس این حباب‌ها ترکیده و سلول‌های چربی را تخریب کرده و آنها را به مایع تبدیل می‌کنند که به طور طبیعی و از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود.
  • لیپولیزر: با این روش می‌توان چربی‌های موضعی را در هر قسمتی از بدن از بین برد. با استفاده از روش غیر جراحی لیپولیزر، فیزیولوژی بدن در از بین بردن طبیعی چربی‌ها مشارکت کرده و نتایج آن شگفت‌آور است.
  • مزوتراپی: مزوتراپی روشی است که در آن از چندین تزریق کوچک برای کاهش و از بین بردن چربی‌های ناخواسته استفاده می‌شود و به لاغر شدن فرد کمک شایانی می‌کند.